חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

אימון בעזרת מכשיר רטט לחיזוק השרירים

פעמים רבות, גם בקרב העוסקים בספורט, השרירים מתקצרים והגמישות וטווח התנועה יורדים בהתמדה. הדבר עלול לגרום לכך שתנועות מסוימות לא ניתן לבצע או שביצוען כרוך בכאב.
 

"..תוך זמן קצר ניתן להשיג תוצאות
  משופרות ולהגדיל באופן מובהק את
  הגמישות ואת טווח התנועה."
אימון בשיטת הרטט יכול לתרום משמעותית לשיפור הגמישות והגדלת טווח התנועה.
אמנם, הדרך המקובלת להגדלת טווח התנועה ולשיפור הגמישות, היא בעזרת מתיחות. אולם זהו תהליך ארוך והשיפור לא תמיד נראה בטווח המידי.
שיטת ויברטק היא דרך יעילה במיוחד לשיפור טווח התנועה, מעבר למתיחות הרגילות. תוך זמן קצר ניתן להשיג תוצאות משופרות ולהגדיל באופן מובהק את הגמישות ואת טווח התנועה. 
 
מכשיר רטטמחקרים מוכיחים כי כשהשריר נמצא במצב של רטט למשך זמן קצר ואינטנסיבי, לצד שיפור בכוח השריר, משתפרת גם יכולת הגמישות שלו. כאשר השריר גמיש יותר, גם טווח התנועה שלו רחב יותר.
 
במחקר שבחן את השפעת אימון הרטט על מתיחה סטטית, השתתפו 10 אתלטים בכירים. המטרה הייתה לבדוק האם מתיחה סטטית במנח של פישוק לאורך (רגל אחת לפנים ושנייה לאחור) הנתמכת ע"י רטט, יכולה לשפר טוב יותר את טווח התנועה, לעומת מתיחה סטטית. 
עשרת האתלטים שויכו באופן שרירותי לקבוצת המחקר ולקבוצת ביקורת. הם נתבקשו להימתח לכיוון הרגל הקדמית והאחורית עד לתחושה של אי נוחות, להישאר במצב זה 10 שניות, לנוח 5 שניות ולחזור על התרגיל 4 פעמים בכל רגל. קבוצת המחקר ביצעה את מכשירי רטטהמתיחות כאשר מכשיר הרטט מופעל, בעוד קבוצת הביקורת ביצעה את התרגילים ללא מכשיר רטט. רמת הגמישות נמדדה לפני התרגול, מיד לאחריו ולאחר מספר דקות שוב. 
"...נמדד שיפור מובהק
 בקרב קבוצת המחקר..."




התוצאות היו חד משמעיות: המדידה המיידית לאחר המתיחה, הראתה שיפור ניכר בקבוצת המחקר לעומת קבוצת הביקורת בשתי הרגליים. המדידה המאוחרת הראתה שיפור טוב יותר רק ברגל הכפופה האחורית, בקבוצת המחקר מול קבוצת הביקורת. 
המסקנה: אימון בשיטת הרטט הינו אמצעי מבטיח להגדלת טווח התנועה בקרב מתעמלים בכירים.(למחקר המקורי לחץ כאן)
לצפייה במחקרים לחץ אל השם המחקר

©175. Flexibility Enhancement with Vibration: Acute and Long-term
[APPLIED SCIENCES: Biodynamics]
2006The American College of Sports Medicine
Medicine & Science in Sports & Exercise:Volume 38(4)April 2006pp 720-725
SANDS, WILLIAM A.1; MCNEAL, JENI R.2; STONE, MICHAEL H.3; RUSSELL, ELIZABETH M.1; JEMNI, MONEM4
1Sport Science, U.S. Olympic Committee, Colorado Springs, CO; 2Department PEHR, Eastern Washington University, Cheney, WA; 3Physical Education, Exercise and Sport Sciences, East Tennessee State University, Johnson City, TN; and 4Leeds Metropolitan University, Carnegie Faculty of Sport and Education, Leeds, UNITED KINGDOM


מכשיר רטטהאם אימון  בשיטת הרטט יכול לסייע בהגדלת טווח התנועה של שרירי ההמסטרינג?
מתיחת שרירים הינה אחת הפציעות השכיחות ביותר, המובילה לירידה בטווח התנועה בקבוצת השרירים הפגועה. כדי להגדיל מחדש את טווח התנועה דרושה תוכנית מתיחות רציפה לאורך תקופה ארוכה.

מטרת המחקר הייתה לבדוק האם לאימון בשיטת הרטט, באמצעות מכשיר רטט, ישנה השפעה חיובית על אימון גמישות, שתוביל לשיפור בטווח התנועה.  

"..אימון בשיטת הרטט הינו
 
אמצעי מבטיח להגדלת
  טווח התנועה.."

במחקר השתתפו 19 סטודנטים לחינוך גופני אשר שויכו באופן שרירותי לקבוצת המחקר ולקבוצת ביקורת. שתי הקבוצות ביצעו מתיחות 3 פעמים בשבוע במשך 4 שבועות (לפי שיטה של: כיווץ שרירי, הרפיה, מתיחה של 30 שניות) לפני כל תרגיל מתיחה, ביצעה קבוצת המחקר תרגיל פשוט במשך 30 שניות על מכשיר הרטט.
התוצאות הראו שיפור מובהק  בשתי הקבוצות אולם בעוד שקבוצת המחקר השתפרה ב- 30% קבוצת הביקורת השתפרה רק ב- 14%. התוצאות מצביעות על כך שלאימון  בשיטת הרטט, ערך מוסף לתרגילי מתיחות של שרירי הרצועות. לינק
 

176. Will whole-body vibration training help increase the range of motion of the hamstrings?
van den Tillaar R.
Section for Human Movement Science, Faculty of Social and Technology Management, Norwegian University of Science and Technology, Trondheim. roland.tillaar@svt.ntnu.no
PMID: 16503680 [PubMed - indexed for MEDLINE]
]


אל תעשה לעצמך ויתורים בכושר...
השאר פרטים כאן ונציגנו יחזרו אליך בהקדם
לתיאום התנסות ושיחת ייעוץ ללא התחייבות!

שם מלא :

טלפון :

דוא"ל :

אזור :

עיר :

* הטבה לחברי קופות חולים!   

 004. אימון בשיטת הרטט משפר קפיצה לגובה ויכולת גמישות בקרב שחקניות הוקי ברמת עלית 
מטרת המחקר הייתה למדוד את האפקט קצר הטווח של אימון בשיטת הרטט על קפיצה לגובה, כוח אחיזה ויכולת גמישות. 
במחקר השתתפו 80 שמונים שחקניות הוקי ברמה עלית אשר חולקו באופן שרירותי ל- 3 קבוצות: קבוצת המחקר, לקבוצת רכיבה באופניים ולקבוצת ביקורת.
קבוצת המחקר ביצעה 6 תרגילים שונים על משטח רוטט בתדר של 26 HZ לעומתה, קבוצת הביקורת ביצעה את אותם התרגילים על משטח קבוע וקבוצת האופניים  ביצעה רכיבה בהתנגדות קבועה.
כל קבוצה תרגלה במשך 5 דקות, והמדדים שהוזכרו נמדדו לפני ואחרי התרגול.
התוצאות: נמדד שיפור מובהק בקרב קבוצת המחקר שהתאמנה בשיטת הרטט, הן בקפיצה לגובה  והן ביכולות הגמישות. בשתי הקבוצות האחרות לא נמדד שיפור מובהק. בכוח האחיזה של כף היד לא נמדד שיפור מובהק באף קבוצה.
המסקנה: אימון בשיטת הרטט עשוי לגרום לשינוי ברמה העצבית, המוביל ליכולת מתפרצת משופרת וגמישות טובה יותר. (למקר המקורי לחץ כאן)


אל תעשה לעצמך ויתורים בכושר...
השאר פרטים כאן ונציגנו יחזרו אליך בהקדם
לתיאום התנסות ושיחת ייעוץ ללא התחייבות!

שם מלא :

טלפון :

דוא"ל :

אזור :

עיר :

* הטבה לחברי קופות חולים!   

להדגמה חינם בביתך
צור קשר להתנסות חינםדלג על צור קשר להתנסות חינם

עכשיו במחיר משתלם במיוחד:

24 תשלומים של 250 ₪ (₪6000)
והמכשיר אצלך בבית לתמיד !
סקפטית? למה שלא תבדקי ורק אז תחליטי? תוך אימון אחד בלבד תרגישי בעצמך.
להדגמה חינם אצלך בבית מלאי את הפרטים:
checked
אם בתום מפגש ההתנסות תחליטי שלא לרכוש את השיטה, לא תחויבי כלל!
*פרטיות הגולשים חשובה לנו ואנו מתחייבים שלא להעביר את פרטייך
*התשלום ללא ריבית *העסקה מתבצעת בכרטיס אשראי בעל מסגרת *אחריות מקיפה
עבור לתוכן העמוד