חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

1660

1660
תרגילי גומייה
דינאמי בסיסי
פשיטת ידיים

עמידה על המשטח, רגליים ברוחב אגן, ברכיים בכיפוף של 30 מעלות,ישבן מעט מוטה אחורה, גב רגוע במנח ניטראלי (קשת מתונה). ידיים בקדמת הירכיים אוחזות בגומיות, כפות ידיים לפנים. ממצב זה מתבצעת במקביל תנועה של הידיים והרגליים:  המרפקים נעים אחורה תוך כדי כיפופם עד ל-90 מעלות, כאשר כפות הידיים מגיעות עד לקו אגן הירכיים. מכאן נשאר רק לפשוט (ליישר) את המרפקים לאחור תוך שמירה על מנח שאר הגוף; במקביל מתיישרות הרגליים אך לא ננעלות.  מכאן חוזרים למצב המוצא וממשיכים לסירוגין לאורך  זמן התרגיל. התנועה מתבצעת בקצב אחיד ואיטי תוך  דגש על שחרור מתח מהשכמות ,שמירה על מנח ניטראלי בעמוד השדרה והימנעות מנעילת המרפקים

מה אני אמור להרגיש?
תורגש עבודה שרירית בריאה לכל אורך הגוף, בדגש על השרירים האחוריים של חגורת הכתפיים, השריר התלת ראשי סביב המרפקים,שרירי הגב העליון ושרירי הירכיים

 

עבור לתוכן העמוד