חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

1613

שם התרגיל: הנפת ידיים כפות ידיים מטה על קצות האצבעות (דינאמי)

מנח התחלתי: עמידה על המשטח ואחיזה בגומיות

אופן ביצוע התרגיל- יש לעמוד על המשטח עם פיסוק רחב (עמדה ג’) וברכיים כפופות לכ-30 מעלות. הישבן בולט מעט החוצה והגב נשאר נייטרלי, הידיים למטה בקדמת הירכיים אוחזות בגומיות, כאשר גב כף היד פונה לתקרה.
ממנח זה מבצעים תנועה במקביל של הידיים והרגליים יחד.
יש לבצע משיכה של הגומיות מעלה וקדימה עד כ-80 מעלות בכתפיים, באותו זמן הברכיים מתיישרות ומתבצעת עלייה על קצות האצבעות, מכאן חוזרים לאט לעמדת מוצא. יש לעבוד בקצב לאט ובקצב אחיד כ-5 שניות לעלייה וכ-5 שניות לחזרה. לשים לב לשחרר מתח מהשכמות ולשמור על גב רגוע.

שרירים מופעלים: עבודה שרירית של כל הגוף, בעיקר השרירים הקדמיים של חגורת הכתפיים, שרירי הגב העליון והירכיים, שרירי השוק האחוריים

חשוב: לשמור על נשימה סדירה.


עבור לתוכן העמוד