חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

1612

שם התרגיל: הנשר כפות ידיים מעלה על קצות האצבעות (דינאמי)

מנח התחלתי: עמידה על המשטח ואחיזה בגומיות

אופן ביצוע התרגיל-
יש לעמוד על המשטח עם פיסוק רחב (עמדה ג’) וברכיים כפופות לכ-30 מעלות והגב נשאר נייטרלי, הידיים בקדמת הירכיים אוחזות בגומיות בהצלבה וכפות הידיים פונות מטה.
ממנח זה מבצעים תנועה במקביל של הידיים והרגליים יחד.
יש לבצע משיכה של הגומיות לצדדים וקצת קדימה, כפות הידיים מסתובבות עם הפנים לתקרה עד שהכתפיים יעלו לגובה של כ-80 מעלות, באותו זמן הברכיים מתיישרות ומתבצעת עלייה על קצות האצבעות, מכאן חוזרים לאט לעמדת מוצא. לעבוד לאט ובקצב אחיד, כ-5 שניות לעלייה וכ-5 שניות לירידה. יש לשמור על מתח תמידי בגומיות גם בחזרה לעמדת מוצא.

שרירים מופעלים: בעיקר שרירים צידיים של חגורת כתפיים, גב עליון, שרירי הירכיים הקדמיים והשוק האחוריים, שריר הדו ראשי בזרוע.

חשוב: לשמור על נשימה סדירה
.


עבור לתוכן העמוד