חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

1611

שם התרגיל: הנשר כפות ידיים מטה על קצות האצבעות (דינאמי)

מנח התחלתי: עמידה על המשטח ואחיזה בגומיות

אופן ביצוע התרגיל- יש לעמוד על המשטח עם פיסוק רחב (עמדה ג’) וברכיים כפופות לכ-30 מעלות והגב נשאר ניטרלי, הידיים בקדמת הירכיים אוחזות בגומיות בהצלבה, כפות הידיים פונות מטה.
ממנח זה מבצעים תנועה במקביל של הידיים והרגליים יחד.
יש לבצע משיכה של הגומיות לצדדים וקצת קדימה עד שהכתפיים יעלו לגובה של כ-80 מעלות, באותו זמן הברכיים מתיישרות ומתבצעת עלייה על קצות האצבעות לאחר מכן חוזרים לאט לעמדת מוצא. יש לעבוד לאט ובקצב אחיד, כ-5 שניות לעלייה וכ-5 שניות לירידה. יש לשמור על מתח תמידי בגומיות גם בחזרה לעמדת מוצא.

שרירים מופעלים: בעיקר שרירים צידיים של חגורת כתפיים, גב עליון ושרירי הירכיים, שרירי השוק האחוריים.

חשוב: לשמור על נשימה סדירה.

 

 


עבור לתוכן העמוד