חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

1611

1611
תרגילי גומייה
הנשר כפות ידיים מטה על קצות האצבעות (דינאמי)

מנח התחלתי: עמידה על המשטח ואחיזה בגומיות
אופן ביצוע התרגיל- יש לעמוד על המשטח עם פיסוק רחב (עמדה C) וברכיים כפופות לכ-30 מעלות. הישבן בולט מעט החוצה והגב נשאר ניטרלי, הידיים בקדמת הירכיים אוחזות בגומיות בהצלבה, כפות הידיים פונות מטה.
ממנח זה מבצעים תנועה במקביל של הידיים והרגליים יחד.
יש לבצע משיכה של הגומיות לצדדים וקצת קדימה עד שהכתפיים יעלו לגובה של כ-80 מעלות, באותו זמן הברכיים מתיישרות ומתבצעת עלייה על קצות האצבעות לאחר מכן חוזרים לאט לעמדת מוצא. יש לעבוד לאט ובקצב אחיד, כ-5 שניות לעלייה וכ-5 שניות לירידה. יש לשמור על מתח תמידי בגומיות גם בחזרה לעמדת מוצא.
שרירים מופעלים:  עבודה שרירית של כל הגוף, בעיקר שרירים צידיים של חגורת כתפיים, גב עליון ושרירי הירכיים, שרירי השוק האחוריים.
חשוב: לשמור על נשימה סדירה


עבור לתוכן העמוד