חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

1610

1610
תרגילי גומייה
דינאמי בסיסי
שם התרגיל: פשיטת ידיים עם גומיות (דינאמי)
מנח התחלתי: עמידה על המשטח ואחיזה בגומיות

אופן ביצוע התרגיל- יש לעמוד על המשטח עם פיסוק רחב (עמדה C) וברכיים כפופות לכ-30 מעלות. הישבן בולט מעט החוצה והגב נשאר ניטרלי, הידיים בקדמת הירכיים אוחזות בידיות כפות הידיים פונות לתקרה והמרפקים כפופים לכ-90 מעלות. אם המצב הגופני מאפשר יש לבצע את התרגיל על קצות האצבעות.
ממנח זה מבצעים תנועה במקביל של הידיים והרגליים יחד.
יש לשלוח את המרפקים לאחור וליישר אותם תוך שמירה על המנח של שאר הגוף, הברכיים מתיישרות בו זמנית אך לא ננעלות. ממקום זה חוזרים לאט לעמדת מוצא וממשיכים לעבוד לאט כ- 6 שניות לאחור וכ-6 שניות לחזרה, לעבוד בקצב אחיד לאורך כל התרגיל.
שרירים מופעלים:
השרירים האחוריים של חגורת הכתפיים, שרירי התלת ראשי בזרוע ושרירי הגב העליון.

עבור לתוכן העמוד