חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

1609

1609
תרגילי גומייה
דינאמי בסיסי
הנפת ידיים כפות מעלה (דינאמי)

מנח התחלתי: עמידה על המשטח ואחיזה בגומיות
אופן ביצוע התרגיל- יש לעמוד על המשטח עם פיסוק רחב (עמדה C) וברכיים כפופות לכ-30 מעלות. הישבן בולט מעט החוצה והגב נשאר נייטרלי, הידיים למטה בקדמת הירכיים אוחזות בגומיות, המרפקים ישרים וכפות הידיים פונות לתקרה. אם המצב הגופני מאפשר יש לבצע את התרגיל על קצות האצבעות.
ממנח זה מבצעים תנועה במקביל של הידיים והרגליים יחד.
יש לבצע משיכה של הגומיות מעלה דרך הצד ולשמור על המרפקים רגועים, עד שהכתפיים יעלו לגובה של כ-80 מעלות לצדדים, באותו זמן הברכיים מתיישרות ומכאן חוזרים לאט לעמדת מוצא. לעבוד לאט ובקצב אחיד, כ-5 שניות לעלייה וכ-5 שניות לירידה. יש לשמור על מתח תמידי בגומיות גם בחזרה לעמדת מוצא.
שרירים מופעלים: שרירים קדמיים של חגורת כתפיים, שריר הדו ראשי בזרוע, גב עליון, שרירי הירכיים
 

עבור לתוכן העמוד