חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

1608

1608
תרגילי גומייה
דינאמי בסיסי
הנפת ידיים כפות מטה (דינאמי)

מנח התחלתי: עמידה על המשטח ואחיזה בגומיות
אופן ביצוע התרגיל- יש לעמוד על המשטח עם פיסוק רחב (עמדה C) וברכיים כפופות לכ-30 מעלות. הישבן בולט מעט החוצה והגב נשאר נייטרלי, הידיים למטה בקדמת הירכיים אוחזות בגומיות והמרפקים ישרים כאשר גב כף היד פונה לתקרה. אם המצב הגופני מאפשר יש לבצע את התרגיל על קצות האצבעות.
ממנח זה מבצעים תנועה במקביל של הידיים והרגליים יחד.
יש לבצע משיכה של הגומיות מעלה וקדימה עד כ-80 מעלות בכתפיים באותו זמן הברכיים מתיישרות, מכאן חוזרים לאט לעמדת מוצא. יש לעבוד בקצב אחיד כ-5 שניות לעלייה וכ-5 שניות לחזרה. לשים לב לשחרר מתח מהשכמות ולשמור על גב רגוע, היישור מגיע מהברכיים.
שרירים מופעלים: עבודה שרירית של כל הגוף, בעיקר השרירים הקדמיים של חגורת הכתפיים, שרירי הגב העליון והירכיים.
חשוב: לשמור על נשימה סדירה


עבור לתוכן העמוד