חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

1606

1606
תרגילי גומייה
דינאמי בסיסי
הנשר כפות ידיים פונות מטה (דינאמי)

מנח התחלתי: עמידה על המשטח ואחיזה בגומיות
אופן ביצוע התרגיל- יש לעמוד על המשטח עם פיסוק רחב (עמדה C) וברכיים כפופות לכ-30 מעלות. הישבן בולט מעט החוצה והגב נשאר נייטרלי, הידיים בקדמת הירכיים אוחזות בגומיות בהצלבה והמרפקים ישרים. אם המצב הגופני מאפשר יש לבצע את התרגיל על קצות האצבעות.
ממנח זה מבצעים תנועה במקביל של הידיים והרגליים יחד.
יש לבצע משיכה של הגומיות מעלה וקצת קדימה, גב כף היד פונה לתקרה. לבצע משיכה עד שהכתפיים יעלו לגובה של כ-80 מעלות לצדדים. באותו זמן הברכיים מתיישרות ומכאן חוזרים לאט לעמדת מוצא. לעבוד לאט ובקצב אחיד, כ-5 שניות לעלייה וכ-5 שניות לירידה. יש לשמור על מתח תמידי בגומיות גם בחזרה לעמדת מוצא.
שרירים מופעלים:
עבודה שרירית של כל הגוף, בעיקר שרירים צידיים של חגורת כתפיים, גב עליון ושרירי הירכיים.
חשוב:
לשמור על נשימה סדירה

עבור לתוכן העמוד