חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

1603

שם התרגיל: הנפת ידיים כפות מטה (סטטי)

מנח התחלתי:
עמידה על המשטח ואחיזה בגומיות

אופן ביצוע התרגיל- יש לעמוד על המשטח עם פיסוק רחב (עמדה ג’) וברכיים כפופות לכ-30 מעלות והגב נשאר נייטרלי, הידיים למטה בקדמת הירכיים אוחזות בגומיות, המרפקים ישרים וגב כף היד פונה לתקרה. אם המצב הגופני מאפשר יש לבצע את התרגיל על קצות האצבעות.
ממנח זה מבצעים תנועה במקביל של הידיים והרגליים יחד.
יש לבצע משיכה של הגומיות מעלה וקדימה עד כ-80 מעלות בכתפיים באותו זמן הברכיים מתיישרות, יש להישאר במנח זה לאורך התרגיל, בסוף הביצוע יש לחזור לאט לעמדת מוצא.

שרירים מופעלים: עבודה בעיקר של השרירים הקדמיים בחגורת הכתפיים, שרירי הירכיים הקדמיים.

חשוב: לשחרר מתח מהשכמות ולשמור על גב רגוע, היישור מגיע מהברכיים.

 

עבור לתוכן העמוד