חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

1603

1603
תרגילי גומייה
סטטי
שם התרגיל: הנפת ידיים כפות מטה (סטטי)
מנח התחלתי: עמידה על המשטח ואחיזה בגומיות

אופן ביצוע התרגיל- יש לעמוד על המשטח עם פיסוק רחב (עמדה C) וברכיים כפופות לכ-30 מעלות. הישבן בולט מעט החוצה והגב נשאר ניטרלי, הידיים למטה בקדמת הירכיים אוחזות בגומיות והמרפקים ישרים כאשר גב כף היד פונה לתקרה. אם המצב הגופני מאפשר יש לבצע את התרגיל על קצות האצבעות.
ממנח זה מבצעים תנועה במקביל של הידיים והרגליים יחד.
יש לבצע משיכה של הגומיות מעלה וקדימה עד כ-80 מעלות בכתפיים באותו זמן הברכיים מתיישרות, יש להישאר במנח זה לאורך התרגיל, בסוף הביצוע יש לחזור לאט לעמדת מוצא. לשים לב לשחרר מתח מהשכמות ולשמור על גב רגוע, היישור מגיע מהברכיים.
שרירים מופעלים:
עבודה שרירית של כל הגוף, בעיקר השרירים הקדמיים של חגורת הכתפיים, שרירי הגב העליון והירכיים.
חשוב:
לשמור על נשימה סדירה

 

עבור לתוכן העמוד