חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

1707

 שם התרגיל: מתיחת מכרע קדמי (דינאמי)

מנח התחלתי: עמידה מול המשטח

אופן ביצוע התרגיל- יש להניח את הרגל הקדמית על המשטח בחלקו החיצוני (עמדה ג'), הרגל האחורית נמצאת מאחור במרחק של כמטר מהרגל הקדמית. הידיים אוחזות קלות בידיות המכשיר מבלי להפעיל כוח, רק לתמיכה.
יש לבצע כריעה ע"י ירידה של הברך האחורית לרצפה תוך כדי כיפוף והעברת משקל אל הרגל הקדמית, כשאר מורגשת מתיחה בקדמת הרגל האחורית יש להישאר שם כ-10 שניות ולחזור חזרה לעמדת מוצא. אם לא מרגישים היטב את המתיחה ניתן להגדיל את המרחק בין שתי הרגליים.

שרירים מופעלים: מתיחה של שרירי הבטן התחתונה ומכופפי הירך ברגל האחורית.

חשוב: ניתן להניח כרית קטנה או מזרן על הרצפה לריפוד בשביל הברך במידת הצורך ולשמור על גב נייטרלי.


1707


עבור לתוכן העמוד