חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

1601

מספר תרגיל 1601
שם התרגיל: הנשר כפות ידיים פונות מטה (סטטי)

מנח התחלתי: עמידה על המשטח ואחיזה בגומיות
אופן ביצוע התרגיל- יש לעמוד על המשטח עם פיסוק רחב (עמדה C) וברכיים כפופות לכ-30 מעלות. הישבן בולט מעט החוצה והגב נשאר נייטרלי, הידיים בקדמת הירכיים אוחזות בגומיות בהצלבה והמרפקים ישרים. אם המצב הגופני מאפשר יש לבצע את התרגיל על קצות האצבעות.
ממנח זה מבצעים תנועה במקביל של הידיים והרגליים יחד.
יש לבצע משיכה של הגומיות מעלה וקצת קדימה, גב כף היד פונה לתקרה. לבצע משיכה עד שהכתפיים יעלו לגובה של כ-80 מעלות לצדדים, באותו זמן הברכיים מתיישרות. יש להישאר במנח זה לאורך התרגיל ולשמור על נשימה סדירה.
בסוף הביצוע חוזרים לאט לעמדת מוצא.
שרירים מופעלים:
עבודה שרירית של כל הגוף, בעיקר שרירים צידיים של חגורת כתפיים, גב עליון ושרירי הירכיים.
חשוב: לשמור על נשימה סדירה.

עבור לתוכן העמוד