חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

1409

גפה תחתונה כח
מנח שכיבה צידית
שם התרגיל: גשר צידי ברכיים כפופות (דינאמי)

מנח התחלתי: שכיבה צידית רגליים על המשטח

אופן ביצוע התרגיל- יש להניח חלק קדמי של המזרן על המשטח ולשכב בשכיבה על הצד כאשר הברכיים כפופות ל-90 מעלות אחת על השנייה וצמודות, החלק החיצוני של השוק מונח כולו על המשטח . פלג הגוף העליון נשען על המרפק והאמה כשהאגודל פונה לתקרה, היד השנייה ישרה וצמודה לגוף.

יש לבצע עלייה וירידה מבוקרת של האגן מעלה ומטה, העלייה מתבצעת עד מנח נייטראלי לקו הגוף, להימנע מסיבוב הגוף כלפי התקרה או הרצפה.

יש לעבוד לאט ובקצב אחיד, עלייה בכ-6 שניות וירידה בכ-6 שניות.

בסיום הזמן יש לבצע על הצד השני.

שרירים מופעלים: השרירים הצידיים של הבטן, הגב והירך של הצד התחתון

חשוב: לשמור על נשימה סדירה

עבור לתוכן העמוד