חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

1106

גפה תחתונה כוח
מנח עמידה סטטי
תרגיל הגימל (ג) או LUNGE סטטי  

   
מנח התחלתי: עמידה לאורך המשטח
אופן ביצוע התרגיל- לעמוד על המשטח לאורכו ולהחזיק בידית עם היד שקרובה מבלי להפעיל כוח, רק לתמיכה. יש להניח רגל אחת לפני השנייה, ככה שמיקום הרגל הקדמית יהיה קרוב אל הקצה והבוהן מקבילה לחור על המשטח (על עמדה C) , הרגל האחורית נמצאת בקצה השני כאשר הזרת מקבילה לחור על המשטח (על עמדה C). מבצעים כיפוף של הברכיים לכ- 30 מעלות ומעבירים את מרבית המשקל אל הרגל הקדמית וכך נשארים לאורך התרגיל, העקב של הרגל האחורית עולה מעט לאוויר. בסיום הביצוע יש להחליף רגליים ולעבוד גם ברגל השנייה.
אם המצב הגופני מאפשר יש לבצע את התרגיל על קצות האצבעות בשתי הרגליים.
שרירים מופעלים:
שרירי הרגליים, שרירי העכוז
להגדלה לחץ על תמונה

עבור לתוכן העמוד