חיטוב הגוף עם אימון ברטט
צוק קשר עמודים פנימיים

השאר פרטים כאן ונציגנו יחזרו אליך בהקדם שיחת ייעוץ ללא התחייבות!
*
*
*
אני מעוניין/ת להצטרף לרשימת הדיוור לקבלת מתכונים, טיפים ומידע על מבצעים
checked

מכון וינגייט- פרופסור איסורין - המדען לספורט השגי

הינו מומחה בינלאומי לשיטת הרטט, אימון ברטט. הוא נחשב לאחד המדענים  ... להרחבה
 

להרטיט את גופכם ולזכות בגזרה חטובה

מיגן ראושר Megan Rauscher - ניו יורק - רויטרס בריאות - 8 במאי 2009 אימון בעזרת מכשיר רטט להרזיה

מכשירי הרטט לאימון גופני, הנמצאים יותר ויותר בחדרי כושר מסחריים ברחבי אירופה ובמקומות אחרים, עשויים לסייע לאנשים להיפטר בייחוד מאותו שומן "חבוי" עמוק, המקיף את אברי הבטן וקשור למחלת הסוכרת סוג 2, ללחץ דם גבוה ולמחלות לב.


"הגענו למסקנה, כי בתוכנית להורדת משקל טוב יהיה לשלב אימון אירובי עם רטט גופני כולל במסגרת תוכנית להפחתת משקל" סיפר ל"רויטרס בריאות" ראש המחקר, דירק ויסרס (Dirk Vissers), פיזיותרפיסט במכללה האוניברסיטאית של ארטסיס  Artesis University College ובאוניברסיטת אנטוורפן, בבלגיה.


באמצעות אימון של כל הגוף במכשיר הרטט, אנשים מבצעים תרגילי כפיפה, הדיפה ודחיקה, הרמת שוקיים, שכיבות סמיכה, התרוממות לישיבה –  על משטח השולח פולסים של רטט מתון דרך הרגליים ליתר חלקי הגוף. ריטוטים אלה גורמים לשרירים להתכווץ במהירות, דבר הבונה מסה של השרירים הדקים. אימון של כל הגוף ברטט נחשב לשיטה יעילה יותר של אימון תנגודת. עם זאת, ערכו האמיתי, אינו ברור.

איך חקרו את הקשר בין אימון ברטט והפחתת המשקל?


כדי לחקור, חילקו ויסרס ועמיתיו 79 אנשים בוגרים, בעלי משקל יתר או שמנים מאד, לארבע קבוצות:

  1. קבוצה אחת שמרה על דיאטה, אך לא עסקה בפעילות גופנית
  2. קבוצה שנייה שמרה על דיאטה ועסקה בפעילות אירובית "קונבנציונאלית" ובאימוני כושר כלליים
  3. קבוצה שלישית שמרה על דיאטה ושלוש פעמים בשבוע עסקה באימוני רטט של כל הגוף תחת פיקוח, אך לא בפעילות אירובית
  4. והקבוצה הרביעית – קבוצת הביקורת –  לא שמרה על דיאטה ולא עסקה בפעילות גופנית.

תוצאות המחקר

  1. קבוצת הדיאטה ללא פעילות גופנית - במשך ששת החודשים הראשונים, קבוצה זו איבדה כ-6 אחוזים מהמשקל הראשוני של הגוף, אולם לא הצליחה לשמור על איבוד משקל של 5 אחוזים בששה החודשים הבאים
  2. קבוצת הדיאטה + פעילות אירובית "קונבנציונאלית" -  איבדה 7 אחוזים מהמשקל הראשוני של הגוף בששה החודשים הראשונים ואף הצליחה לשמור על רוב ההישג עד תום תקופת המחקר.
  3. הקבוצה השלישית ששמרה על דיאטה ושלוש פעמים בשבוע עסקה באימוני רטט של כל הגוף תחת פיקוח, אך לא בפעילות אירובית, איבדה 11 אחוזים ממשקל הגוף, בשלב ההתערבות (6 חודשים) ועד תום תקופת המעקב הצליחו חבריה לשמור על 10.5 אחוזים  של איבוד משקל הגוף!
  4. והקבוצה הרביעית – קבוצת הביקורת –  לא שמרה על דיאטה ולא עסקה בפעילות גופנית - קבוצה זו הוסיפה משקל.

 ההפתעה הגדולה

 


ההפתעה הגדולה ביותר, סיפר ויסרס לרוייטרס בריאות, "הייתה כי ראינו את ההשפעה שיש לאימון רטט על הרקמה השומנית התוך ביטנית (ידועה כשומן ויסצרלי), שהוא השומן הפנים- בטני, והוא החשוב ביותר כיוון שהוא ממלא תפקיד מרכזי בסינדרום המטבולי.
  
הקבוצה שעסקה באימונים ברטט איבדה, בתקופת ההתערבות, באופן משמעותי הרבה יותר מן השומן החבוי המזיק הזה, מאשר קבוצות אחרות והצליחה יותר בשמירה על הישגים אלה בפרק הזמן של ששת החודשים הבאים.
"לדעתי, האימון ברטט הינו בבחינת תרומה יעילה לפעילות גופנית, אורח חיים בריא והגבלה של צריכת קלוריות." אמר ויסרס.


ביצוע נכון של האימון ברטט הוא גורם מכריע. "אם אתם סבורים כי זה קל מדי, קרוב לוודאי שאינכם עושים זאת נכון," טוען ויסרס. "מה שאנו רואים לעתים קרובות בחדרי הכושר – אנשים רק עומדים על המכונה כשהם מחזיקים בידיות – לא יעשה מאום."
באימונים בהדרכתם של ויסרס ועמיתיו המהירות והעוצמה של המכשיר הוגברו כל שבוע באופן הדרגתי, כמו כן המגוון של התרגילים ופרק הזמן מ-30 שניות לכל אחד מעשרת התרגילים עד ל-60 שניות לכל אחד מבין 22 התרגילים. פרק הזמן הממוצע על המכשיר נמשך 11.9 דקות לאימון בשלושת החודשים הראשונים ועד 14.2 דקות בשלושת החודשים הבאים.

כאשר מתרגלים אימון ברטט "פיקוח בהתחלה הוא הכרחי וככל שיארך כך ייטב," מייעץ ויסרס. 

למידע נוסף:

אודות החוקרים

דירק ויסר (Dirk Visser) הוא פיזיותרפיסט במדעי הרפואה בפקולטה לרפואה באוניברסיטת אנטוורפן. הוא מכהן כמרצה וכאסיסטנט במחלקת הבריאות וכעוזר מחקר במחלקה לדיאבטולוגיה, מחלות מטבוליות ופתולוגיה תזונתית בבית החולים האוניברסיטאי של אנטוורפן.
פרופסור דר' לוק פ. ואן גאל  (Professor Dr Luc F. Van Gaal) למד רפואה באוניברסיטת אנטוורפן. הוא זכה להכרה כרופא מומחה ברפואה פנימית ואנדוקרינולוגיה-דיאבטולוגיה (וגם מטבוליזם). לאחר מכן הוא היה אחראי על המחלקה המטבולית, יחידה של המחלקה לדיאבטולוגיה, מחלות מטבוליות ופתולוגיה תזונתית של בית החולים האוניברסיטאי של אנטוורפן. ב-1992 הוא זכה לתואר פרופסור לרפואה ב-UA ושימש כסגן ראש מחלקת הסיוע למחלקה לדיאבטולוגיה, מחלות מטבוליות ופתולוגיה תזונתית בבית החולים האוניברסיטאי של אנטוורפן. משנת 2001 הוא מכהן כראש השירות הזה.
תחום ההתמחות שלו הוא בעיקר בנושאי השמנת יתר, סוכרת מטיפוס 2 ומטבוליזם של ליפידים. הוא מחבר ומחבר-שותף של מאמרים רבים אשר התפרסמו בכתבי-עת ארציים ובינלאומיים. 


 

הדפסשלח לחבר
Busi
premenopause
Old
Sport
Weight
דרונט בניית אתרים