חיטוב הגוף עם אימון ברטט
צוק קשר עמודים פנימיים

השאר פרטים כאן ונציגנו יחזרו אליך בהקדם שיחת ייעוץ ללא התחייבות!
*
*
*
אני מעוניין/ת להצטרף לרשימת הדיוור לקבלת מתכונים, טיפים ומידע על מבצעים
checked

פיברומיאלגיה טיפול בכאבים

אימון גופני ברטט לפיברומיאלגיה.
אין מדובר בתרופה אלא בשיפור משמעותי באיכות חיים.


פיברומיאלגיה - התמודדות משופרת עקב שימוש ברטט כלל גופי.
על ידי פרופסור גלן שטראוב.

עבור אלו הסובלים מפיברומיאלגיה מדובר במחלה אכזרית מאוד. כאב וייסורים מענים את העצמות והשרירים. הסיבה להתפתחות פיברומיאלגיה אינה אפילו מובנת לחלוטין. חמור מכך, הרגשת הקלה יכולה להיות לפעמים בלתי אפשרית. זו הסיבה מדוע כל כך הרבה חולים מוכנים לנסות כמעט כל דבר כדי להקל על עצמם מפני הכאב הלא מרפה. גישות חדשות ותרופות נבדקות על בסיס קבוע.

פיברומיאלגיה ורטט כלל גופי

טכניקה אחת חדשה להקלה על פיברומיאלגיה שצברה הצלחה ניכרת היא רטט כלל גופי ( אימון ברטט ). למרות שרטט כלל גופי הוא טיפול פסיבי מאוד קל, זה באמת עוזר. החולה פשוט עומד (או יושב) על פלטפורמת הרטט שנעה במגוון רחב של טווחים.

רטט כלל גופי ( אימון ברטט ) היא דרך קלה להפעיל את הגוף ללא הנעתו באופן רצוני. למעשה, התנועה על ידי המטופל לא נדרשת בהכרח. עם זאת, חשוב מאוד לעבוד על פי תוכנית מסוימת של פעילויות אשר לוקחת בחשבון גיל, משקל, גובה, (BMI) רמת כושר, וכו ' - ועם פרמטרים אלה יש ליצור תוכנית ספציפית כדי לקבל התאמה של תרגילים, זמן ביצוע התרגילים ועוצמת הרטט.

החולים ממקמים את עצמם על הפלטפורמה, קיימות תנוחות רבות ומגוונות שניתן לבצע על מנת לקבל את ההשפעה הרצויה. כאשר החולה נעמד על הפלטפורמה, המכונה שולחת ויברציות לכל גוף המטופל ( אימון ברטט ). הגדרת התדירות תלויה בהם או בתוכנית מהימנה הניתנת ע"י איש מקצוע רפואי. מטרת אימון וטיפול זה הוא השגת כיווץ ושחרור לסירוגין של השרירים. ההתכווצויות וההתרחבויות המושגות באמצעות מכונת הרטט קשות מאוד לשכפול בשיטות המקובלות.

תנודות אלו משפיעות על השרירים בצורה יצירתית מאוד. באשר הן עוברות דרך המטופל, הגוף מתחיל להרגיש כאילו הוא לא יציב או בנפילה. כדי לתקן זאת, השרירים מתחילים להתכווץ. זה אינסטינקט טבעי של הגוף כדי לנסות לאזן את הרטט. זהו הרפלקס המאזן הזה שמייצר את התוצאות המדהימות. רטט כלל גופי ( אימון ברטט ) הוא טוב לכולם והמשתמשים בו נעים בין ספורטאים מקצועיים לחולים החייבים להיעזר בו עקב המגבלות הפיזיות שלהם. בשל אופיו הפסיבי של טיפול זה, חולים בעלי תנאים שאינם מאפשרים להם פעילות גופנית רגילה יכולים להשתתף ללא כל ההשלכות השליליות להן הם בדרך כלל מצפים.

בעיית איזון בחולי פיברומיאלגיה

אצל כ- 50% מנשים הסובלות מפיברומיאלגיה, בנוסף לכאבים ברקמות חיבור וכאבי שרירים, גם קיימת בעיית איזון. תסמיני פיברומיאלגיה יכולים לנוע מפרקים כואבים ונוקשים לכאב המשתק את הגוף, כאבי ראש מתישים, בעיות עיכול, עייפות, ואלו רק כמה הבולטים ביותר.

מחקר על הקלת הכאבים

מחקר חדש יחסית, שפורסם כמאמר מערכת בכתב עת לרפואה אלטרנטיבית ומשלימה אומר כי רטט כלל גופי ( אימון ברטט ) יכול למעשה להפחית כאב ועייפות ולשפר את התפקוד הפיזי עבור אלה מאיתנו עם פיברומיאלגיה.

במסגרת המחקר, לקחו קבוצת נשים עם פיברומיאלגיה ושמו אותן במשטר התעמלות מורכב של פעילות אירובית, מתיחות והרפיה פעמיים בשבוע. מחצית מהנשים התאמנו ברטט כלל גופי ( אימון ברטט ), בעוד המחצית השנייה התאמנה ללא רטט כלל גופי. קבוצת הביקורת לא התאמנה כלל.

לאחר שישה שבועות, קבוצת אימון ברטט הראתה ציוני כאב ועייפות נמוכים משמעותית גם מקבוצת המתאמנות ללא הרטט הכלל גופי וגם מקבוצת הביקורת. זאת, כאשר לא היה הבדל משמעותי בין ציוני קבוצת הביקורת לבין ציוני קבוצת הפעילות הגופנית בלבד.

עוד מחקר שנערך לאחרונה הראה כי טיפול ברטט כלל גופי ( אימון ברטט ) משפר את שיווי המשקל של כולם, ובמיוחד את של חולי פיברומיאלגיה. עוד נמצא, שלטיפול ברטט יש יתרונות פוטנציאליים להפחתת איבוד מסת העצם ושיפור הכוח והמהירות החשובים להגבה מהירה ומניעת מעידות ונפילות.

אימון וטיפול ברטט כלל גופי הוכח כמספק שיטה מהירה, יעילה ובטוחה להקלה על כאב הפיברומיאלגיה, עוזר עם איזון ועוזר להקל על רוב הסימפטומים האחרים של המחלה, אשר משפר את התפקוד הגופני הכללי.

בנוסף לסיוע לסובלים מפיברומיאלגיה, ההתכווצויות המהירות של השרירים בעקבות אימון רטט זה יוצרות עבודת שרירים רצופה. תנודות רצופות אלה לא רק בונות את כוח השרירים ואת צפיפות העצם, אך גם משפרות את הגמישות, שורפות שומן ומיעלות את קצב חילוף החומרים, שיפור זרימת הדם, ניידות החמצן התאי ואספקת חומרי הזנה.

פרופסור גלן שטראוב

אל תתני לכאב להביס אותך, ניתן להפחית משמעותית את הסבל.
תמסרי לנו פרטים או תתקשרי, כדאי לשמוע.

 

 

 

מידע לרופאים - מחקרים אקדמיים מקוריים ופרסומים
רפואיים ללחוץ כאן


מידע לרופאים - מחקרים אקדמיים מקוריים ופרסומים רפואיים
ללחוץ כאן

טיפול יעיל בפיברומיאלגיה עם רטט כלל גופי
נכתב על ידי פרופסור Matty Hogg.

תוכנית של רטט כלל גופי לצד משטר תרגילים מסורתי נמצא כיעיל יותר מאשר פעילות גופנית לבדה בטיפול בפיברומיאלגיה.

רטט כלל גופי או אימון ברטט, כרוך בעמידה על מכונה עם צלחת שטוחה, אשר מוטית מעט סביב ציר ושולחת ויברציות לגוף כולו. מטרת האדם העומד על המכונה היא לשמור את הראש ואת הגוף יציב וזקוף. בדרך זו האדם מפעיל את כל השרירים הנועדים לשמור על הגוף במצב הזה. משך הזמן המושקע על המכונה משתנה אך פעילות קצרה של אפילו כמה דקות הוכחה כמועילה ביותר. נדרש תוכנית אימון בהתאמה אישית.

מחקר חד משמעי

במחקר שנערך על ידי חוקרים באוניברסיטת ברצלונה, ספרד, 360 נשים עם פיברומיאלגיה חולקו לשלוש קבוצות. במשך שישה שבועות, קבוצה אחת התחייבה לקיים משטר פעילות גופנית הכוללת פעילות אירובית מסורתית - מתיחות, טכניקות הרפיה, עוד קבוצה התחייבה לאותו המשטר, אלא שגם התחייבה לשימוש באימון ברטט כלל גופי, ואילו הקבוצה האחרונה לא עשתה כלום.

כדי לקבוע עד כמה השתנתה מידת בריאותו של כל משתתף  במהלך תקופת המחקר, החוקרים השתמשו בשאלונים (שאלון השפעת פיברומיאלגיה (FIQ) ושאר כלי דירוג עצמי לפני ואחרי שישה שבועות של טיפול.

הם מצאו כי הנשים בקבוצת אימון הרטט הכלל גופי חוו שיפור משמעותי בכאב וגם בעייפות במהלך תקופת המחקר. פעילות גופנית לבדה לא הניבה שום תועלת והנשים שלא קיבלו טיפול לא ראו שום שיפור.

תוצאות המחקר פורסמו בכתב עת לרפואה אלטרנטיבית משלימה.

למרות שיכול להיות שאנשים רבים לא שמעו על אימון ברטט כלל גופי לפני המחקר הזה, זה לא המחקר הראשון שבחן את השפעות השימוש באימון ברטט כטיפול באוכלוסיות חולים עם פיברומיאלגיה. יש כבר עשרות מחקרים בנושא.

Bandolir, הפרסום המקוון של אוניברסיטת אוקספורד, אנגליה, העריכו מחקרים נוספים של אימון ברטט כלל גופי. הממצאים החיוביים של מחקרים אלה כללו הקלה על כאבי פיברומיאלגיהגב וגם יתרונות איזון, תפקוד ואיכות חיים בקרב נשים מבוגרות, שיפור בכוח השרירים ושיפור בצפיפות העצם אצל נשים לאחר גיל המעבר. לא היו תופעות לוואי משמעותיות באף אחד מהמחקרים.

בחודשים האחרונים יותר ויותר גופים לא מסחריים, וארגוני בריאות מצביעים על היתרונות של אימון ברטט להקלה על תסמונות פיברומיאלגיה לרבות כאבים גופניים.
דוגמאות מהימים האחרונים: תלחץ על השם של ארגון

FMS.org.il
פורטל רפואה משלימה

מחקרים:

שישה שבועות של רטט כלל גופי מפחית משמעותית כאב ועייפות אצל נשים הסובלות מפיברומיאלגיה
כתב העת לרפואה משלימה. אוקטובר 2008: 14(8) : 81-975.
. מאת:
Alentorn-Geli E, Padilla J, Moras G, Lázaro Haro C, Fernández-Solà J.


מעבדת של ביומכניקה, INEF - בית הספר למדעי הספורט והאימון, אוניברסיטת ברצלונה, ספרד. ealentorngelifm@yahoo.es.
המטרה: מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבדוק האם אימון מסורתי + אימון גופני ברטט לאורך 6 שבועות יכול להשפיע על שיפור המצב הבריאותי, תפקוד פיזי ועל הסימפטומים העיקריים של פיברומיאלגיה בנשים.

השיטות: שלוש מאות (360) נשים עם פיברומיאלגיה (ממוצע + / - סטיית התקן של הגיל הממוצע 55.97 + / - 1.55 חולקו באופן אקראי ל -3 קבוצות טיפול: 1) אימון גופני יחד עם אימון גופני ברטט
(EVG), 2) פעילות גופנית (EG), וכן 3) קבוצת ביקורת (CG).  הטיפול בפעילות הגופנית כללה פעילות אירובית, מתיחות, טכניקות הרפיה, ונערכה פעמיים בשבוע (90 דקות ביום). לאחר כל מפגש אימון בקבוצה הראשונה (EVG) עברו הן פרוטוקול רטט כלל גופי.
בעוד קבוצה 2 (EG) ביצעה פרוטוקול שלא כלל את גירוי הרטט.
שאלון השפעת פיברומיאלגיה (FIQ) נוהל בתחילת המחקר ולאחריו בתום 6 השבועות.
אומדני כאב, עייפות, קשיחות, ודיכאון דווחו באמצעות סולם אנלוגי ויזואלי.

תוצאות: מהתוצאות עולה משמעותית לאחר חזרה על פעולות ניתוח הנתונים נמצא כי אינטראקציות השונות בכאב הן p = 0.018 ועייפות p = 0.002, אך לא כך עבור נוקשות (p = 0.142), או דיכאון (p = 0.654). כך שכאב ועייפות פחתו בקבוצת הרטט (EVG) אך לא ב - 2 הקבוצות האחרות (EG ו - CG). בנוסף, לאחר 6 שבועות קבוצת הרטט (EVG) הראתה כאב ועייפות נמוכים משמעותית בהשוואה לקבוצה השנייה (CG), כאשר לא היו הבדלים משמעותיים כלל בין קבוצה 2 (CG)
לקבוצה - 3 (EG) (p 0.05<).

לסיכום, התוצאות מראות כי 6 שבועות של מימוש תוכנית האימונים המסורתית בליווי
רטט כלל גופי מפחית בבטחה כאבים ועייפות, ואילו פעילות גופנית לבדה אינה דיה
כדי לגרום לשיפור משמעותי
.
PMID: 18990045 PubMed - indexed for MEDLINE

J Med Sports Phys Fitness. פברואר 2012, 52 (1) :85-91.

רטט כלל גופי משפר את האיזון בעמידה סטאטית על רגל אחת אצל נשים עם
פיברומיאלגיה: ניסוי אקראי מבוקר.


Adsuar JC, Del Pozo-Cruz B, Parraca JA, Olivares PR, Gusi N.

הפקולטה למדעי הספורט, אוניברסיטת אקסטרמדורה, קסרס, ספרד -ngusi@unex.es.

מטרה: פיברומיאלגיה היא מחלה כרונית המאופיינת על ידי כאב נרחב.
פיברומיאלגיה קשורה לבעיות שיווי משקל ונפילה בתדירות מוגברת.
נעשה שימוש ברטט כלל גופי כדי לשפר את האיזון באוכלוסיות מיוחדות אבל לא לסובלים מפיברומיאלגיה.
המטרה העיקרית של המחקר הייתה לנתח את ההשפעות של 12 שבועות של טיפול רטט כלל גופי על האיזון הסטטי
אצל חולי פיברומיאלגיה.

שיטות: נשים עם פיברומיאלגיה חולקו באקראי לקבוצת הרטט כלל גופי (נ = 21) או לקבוצת הביקורת (נ = 20).
המשתתפים קיבלו טיפול סטנדרטי שכלל טיפול רפואי דרך מערכת הבריאות הציבורית (בית חולים, מרפאת חוץ הכוללים טיפול ראשוני) ותמיכה חברתית באמצעות האגודה המקומית לפיברומיאלגיה. משתתפי
קבוצת הרטט קיבלה רטט כלל גופי של 12 שבועות, תדר הרץ של 12.5 ואמפליטודה של 3 מ"מ.
מדד התוצאה נקבע באמצעות מדדי יציבות היציבה (כוללת, קדמית, אחורית והמדיאלית רוחבית) שהוערכו על ידי מאזן Biodex
- מערכת הבודקת יציבות עמידה כל פעם באיבר דומיננטי אחר.

תוצאות: אפקט הטיפול לאחר 12 שבועות של טיפול ברטט כלל גופי היה 57.1% שיפור ביציבות הכוללת ו- 66.6% שיפור ביציבות הקדמית והאחורית.
לסיכום, טיפול ברטט כלל גופי משפר ביעילות יציבות סטטית בחולים בפיברומיאלגיה.
PMID: 22327091 [PubMed]



102. J Altern Complement Med. 2012 Feb;18(2):158-64. Epub 2012 Feb 9.

השפעת אימון ברטט כלל גופי על רמת האיזון בנשים הסובלות מפיברומיאלגיה.
עיצוב: ניסוי אקראי מבוקר.
Sañudo B, de Hoyo M, Carrasco L, Rodríguez-Blanco C, Oliva-Pascual-Vaca A,
McVeigh JG.

המחלקה לחינוך גופני וספורט, אוניברסיטת סביליה, סביליה,
ספרד. bsancor@us.es

מטרות: מחקר זה בודק את האפקטיביות של "הטיפול הסטנדרטי" הכולל תכנית אימונים של 6 שבועות
המשולב יחד עם רטט כלל גופי כדי לשפר את האיזון והכוח בנשים עם פיברומיאלגיה.
עיצוב: זה היה מחקר אקראי מבוקר.
הגדרות: בוצע במחלקת פיזיותרפיה בסביבה אקדמית.
הנושאים: הנבדקים היו 30 נשים לאחר גיל המעבר עם פיברומיאלגיה (גיל: 59 ± 7.9 שנים).
התערבויות: הנבדקים חולקו באופן אקראי לאחת משתי קבוצות: קבוצת הניסוי (EG: n = 15), אשר ביצעו את האימון המשולב הכולל את 2 הימים הסטנדרטים בשבוע בנוסף ל- 3 ימים של רטט כלל גופי, קבוצת הביקורת (CG: n = 15), ביצעו את אותו האימון הסטנדרטי (2 ימים) אך ללא רטט כלל גופי.
מדדי התוצאה: האיזון והחוזק השרירי נמדדו בתחילת המחקר ולאחר ההתערבות של 6 השבועות.

תוצאות: נמצאו הבדלים מובהקים (p <0.05) בין קבוצות המחקר ביציבות המדיו-לטרלית
- יציבות לרוחב במדד (MLSI), זאת כאשר החולים הוערכו בעניים פתוחות או סגורות. גודל ההשפעה של השיפור היה גדול עם עיניים
סגורות (R2 = 0.260) ושיפור מתון כאשר העיניים היו פקוחות (R2 = 0.047). עם זאת, לא
נמצאו הבדלים מובהקים (p <0.05) בקבוצת הביקורת לפני ואחרי המחקר.

לסיכום: נשים עם פיברומיאלגיה עשויות להגביר MLSI על ידי טיפול סטנדרטי של 6 שבועות המשולב עם אימון ברטט כלל גופי.
עשויות עוד בעתיד להיות השלכות בתחום מניעת נפילה עבור קבוצת חולים זו.
PMID: 22321155 [PubMed - in process]

מידע לרופאים - מחקרים אקדמיים מקוריים ופרסומים
רפואיים ללחוץ כאן


 

 

Busi
premenopause
Old
Sport
Weight
דרונט בניית אתרים