חיטוב הגוף עם אימון ברטט
צוק קשר עמודים פנימיים

השאר פרטים כאן ונציגנו יחזרו אליך בהקדם שיחת ייעוץ ללא התחייבות!
*
*
*
אני מעוניין/ת להצטרף לרשימת הדיוור לקבלת מתכונים, טיפים ומידע על מבצעים
checked

מכון וינגייט- פרופסור איסורין - המדען לספורט השגי

הינו מומחה בינלאומי לשיטת הרטט, אימון ברטט. הוא נחשב לאחד המדענים  ... להרחבה
 

יציבה ושיווי משקל


ככל שעולים בגיל, הסיכון לנפילות ואחוז הנפילות והשברים, עולה בהתאמה.
הסיבות לכך הן רבות: ירידה ביציבות ותחושת שיווי המשקל, ירידה בכוח השרירים ובחדות החושים, דלקת פרקים, בעיות ברכיים ועוד.
אולם בנוסף לנזק הפיזי, נגרם גם נזק נפשי. מבוגרים רבים חשים חוסר ביטחון וחוששים לנוע בחופשיות.
לעיתים חוסר הביטחון והפחד הם ממש נבואה שמגשימה את עצמה.
ככל שהאדם מרגיש חוסר ביטחון לנוע בחופשיות, הוא מפחד יותר וככל שהוא מפחד יותר, הוא פחות בטוח בעצמו. 

הרפואה המודרנית מגדירה את תופעת הנפילות כמגפה של הגיל השלישי.
כמה עובדות שכדאי לדעת:

  • אחד מתוך 3 אנשים מבוגרים, נופל לפחות פעם בשנה
  • נפילות רבות גורמות לשברים
  • מפתיע לגלות - אבל רוב הנפילות קורות בבית
  • ככל שעולים בגיל קצב ההחלמה והשיקום, איטי יותר

 "..לעיתים חוסר הביטחון והפחד הם ממש נבואה שמגשימה את עצמה."

 

הבשורה הטובה היא שניתן למנוע נפילות ולמזער את הנזקים שהן עלולות ליצור.
אחד היתרונות הבולטים של שיטת Vibratech הוא יכולת שיפור האיזון ושיווי המשקל תוך זמן קצר.
מחקרים מדעיים מראים כי אימון בשיטת הרטט מסייע לגמישות, לכוח ולשיווי המשקל, שלושת המרכיבים החשובים ביותר על מנת למנוע נפילות וסיכון לנפילות.

כבר לאחר האימון הראשון בשיטת הרטט הגוף מפריש טסטסטורון המסייע בבניית השריר.

 

למה עדיף להתאמן בשיטת Vibratech?

שיטת Vibratech מבוססת על שיטת הרטט המוכרת, עם שיפורים טכנולוגיים משמעותיים המאפשרים התאמה אישית מלאה לכל אחד.
הנחת היסוד היא שאין שני בני אדם זהים ולכן יש ליצור פתרון אישי וייחודי עבור המתאמן. שיטת Vibratech מציעה בנוסף לטכנולוגיה המתקדמת גם תכנית אימונים אישית הכוללת תרגילים ייחודיים ומאמן אישי שמדריך ומסביר כיצד לעשות את התרגילים ולהפיק מהתכנית את המקסימום.

"..אחד היתרונות הבולטים של שיטת Vibratech
הוא יכולת שיפור האיזון ושיווי המשקל תוך זמן קצר."
 

יכולת התנועה היא אחת הבעיות הקשות בקרב אנשים מבוגרים.
הנתונים מדהימים:
מעל גיל 80 50% מתקשים לנוע בחופשיות, לקום מהכסא ולעלות מדרגות
ומעל גיל 75 יותר מ-25% . כלומר, יותר ויותר אנשים הופכים נכים, כתוצאה מעלייה בתוחלת החיים.
הסיבות לכך נובעות מהחלשות השרירים, איבוד שיווי המשקל ובעיקר פחד וחוסר ביטחון. 

ככל שאדם מפחד יותר, הוא נע פחות בחופשיות.
הטיפולים המקובלים עובדים על הגדלת העוצמה, הכוח והגמישות במטרה לשפר את מהירות התגובה והיציבות.
במחקר Archives of physical medicine and rehabilitation 2005 שערך Bruyer נבדקו 42 נשים שחיו בבתי אבות בטווח גילאים שנע בין 63 ל-98 ממוצע -82.
הנשים נחלקו לשתי קבוצות: קבוצה אחת שכללה 22 נבדקות טופלה בעיקר ע"י אימון בשיטת הרטט, קבוצה שנייה שכללה 20 נבדקות קיבלה טיפול פיזיותראפי רגיל.
2 הקבוצות התאמנו 3 פעמים בשבוע במשך

בקרב הקבוצה הראשונה, המדדים של כל הבדיקות הקשורות לנפילות או לסיכון לנפילות, השתפרו. 8 מתוך 9 מדדי SF -36 השתפרו משמעותית. (למחקר המקורי לחץ כאן 301)


 

במחקר אחר שפורסם בגרמניה  Balance training and exercise in geriatric patients
( לחץ למחקר המקורי )
ונערך ע"י Runge, נבדקו 212 משתתפים בגיל ממוצע של 70.5 שהתאמנו בשיטת הרטט.
תוצאות האימון היו חיוביות ביותר אחת הבולטות שבהן היתה מתת קבוצה שמנתה 34 משתתפים, 33 מתוכם שיפרו את יכולת היציבה ושיווי המשקל שלהם ב-36% תוך חודשיים. (מבחן יכולת הקימה מהכיסא).

מחקר אחר שנערך בהונג קונג Effect of whole body vibration on the BMD and balancing ability in postmenopausal women  (לחץ למחקר המקורי ) בדק שתי קבוצות של נשים. קבוצה אחת של נשים מבוגרות שהתאמנו בשיטת הרטט במשך 3 חודשים, 3 פעמים בשבוע ונשים אחרי גיל המעבר שהתאמנו במשך שנה.
קבוצה שנייה ששימשה כקבוצת בקורת.
לאחר שנה, נמצא הבדל משמעותי בין שתי הקבוצות. בקבוצה שהתאמנה חל שיפור משמעותי ביכולת התנועתיות, הייתה יציבות בצפיפות העצם ובמקרים מסוימים אף עלייה. לעומת זאת בקבוצת הביקורת חלה ירידה בצפיפות העצם לפי הנורמה


 » יציבה ושיווי משקל-לחץ למחקרים מדעיים

 

 

Busi
premenopause
Old
Sport
Weight
דרונט בניית אתרים