חיטוב הגוף עם אימון ברטט
צוק קשר עמודים פנימיים

 

השאר פרטים כאן ונציגנו יחזרו אליך בהקדם שיחת ייעוץ ללא התחייבות!
*
*
*
אני מעוניין/ת להצטרף לרשימת הדיוור לקבלת מתכונים, טיפים ומידע על מבצעים
checked

מכון וינגייט- פרופסור איסורין - המדען לספורט השגי

הינו מומחה בינלאומי לשיטת הרטט, אימון ברטט. הוא נחשב לאחד המדענים  ... להרחבה
 

חיטוב אירובי

במצב רגיל, קיימת אצל אדם בריא כמות חמצן בשריר המספיקה לפעילות גופנית של קרוב לדקה.
כאשר אנו מבצעים פעילות גופנית בת יותר מדקה נדרשים הלב והריאות שלנו לחדש את מלאי החמצן אל תוך שרירי השלד תוך כדי הפעיחיטוב בעזרת מכשיר רטטלות הגופנית.

פעילות מסוג זה נקראת פעילות אירובית כי היא  מאתגרת את מערכת הלב-ריאה שלנו ובכך מעודדת שיפור במערכת זו. פעילות אירובית ידועה בסגולותיה הרבות, ביניהן השפעה על בריאות הלב כמו גם דיאטה.
פעילות אירובית אמנם משפיעה בעיקר על מערכת הלב ריאה, אולם יש לה גם השפעה חיובית על
חיטוב הגוף.

כיצד קורה הדבר? שרירי השלד אשר מופעלים בפעילות אירובית (לדוגמה שרירי הרגליים הפועלים בריצה) מופעלים בצורה חוזרנית מאותגרים גם הם, בדומה לשריר הלב ושרירי הנשימה, וכתוצאה מאתגר זה הם מתחזקים ומתעצבים.
תהליך חיטוב זה, הנקרא חיטוב אירובי, שונה מתהליך החיטוב האופייני לאימוני כוח בחדר הכושר. בעוד באימוני משקולות בחדר הכושר נוצר תהליך של גידול משמעותי במסת השריר, החיטוב האירובי מתאפיין יותר בעיצוב השריר ללא גידול משמעותי במסה שלו. הדבר נובע מהשפעה של האימון האירובי על סיבי השריר אחרים (סיבים אדומים) מהסיבים המושפעים מאימוני כוח (סיבים לבנים).

שיטת הרטט דומה יותר בהשפעתה לאימון כוח בחדר הכושר שכן היא משפיעה יותר על סיבי השריר הלבנים.
יחד עם זאת, יוצרת שיטת הרטט גם אפקט מסוים על המערכת האירובית ועל סיבי השריר האדומים. הדבר נכון בעיקר לגבי אוכלוסייה בעלת עודף משקל בולט והאוכלוסייה הבוגרת (בעיקר מעל גיל 70).

מספר מחקרים הוכיחו עבודה אירובית משמעותית בקרב בעלי עודף משקל וקשישים שמתאמנים בשיטת הרטט. תהליך כפול זה של בניית מסת שריר מצד אחד, ושיפור היכולת האירובית מצד שני, הופך את שיטת הרטט לאידיאלית ביותר באוכלוסיות הללו.

תהליך זה המתלווה לאימון ברטט יוצר אפקט משמעותי של חיטוב יחד עם עיצוב הגוף לצד שיפור ביכולות התפקוד של מערכת התנועה. תוצאות האימון בעזרת
מכשיר הרטט תלויות כמובן בהתאמה אישית של התוכנית למתאמן הספציפי, יחד עם חניכה אישית של איש מקצוע בעל ידע רב במערכת התנועה (רצוי פיזיותרפיסט מוסמך).    

Busi
premenopause
Old
Sport
Weight
דרונט בניית אתרים