חיטוב הגוף עם אימון ברטט

התעמלות אחרי לידה בשיטת הרטט

תרגיל התעמלות לאחר לידה

ההיריון ולידת תינוק, לצד האושר הטמון בהם, מתאפיינים בשינויים גופניים ורגשיים רבים אשר מחייבים התייחסות מתאימה מצד היולדת. השינוי הגופני הבולט הינו התרחבות עד כדי נזק ממשי של שרירי רצפת האגן והבטן התחתונה. לעובדה זו מתווספים העלייה המשמעותית במשקל בתקופת ההיריון, והדרישות הגופניות התובעניות שמצריך הטיפול בתינוק החדש. בפן הרגשי קיימים שינויים הורמונאליים המתלווים ללידה, אשר יחד עם האחריות החדשה המוטלת על האם והעייפות שהולכת ומצטברת מהווים אתגר מנטאלי לא פשוט.

התעמלות לאחר לידה היא פתרון מתבקש לצרכים הגופניים והרגשיים של מרבית היולדות. התעמלות כזו, המבוצעת בפיקוח והנחיה מקצועיים מובילה לשיקום טבעי של שרירי רצפת האגן אשר ניזוקו במהלך תהליך הלידה. שיקום זה עשוי למנוע נזקים עתידיים כמו דליפות שתן וכאבי אגן וגב, ואף לסייע ביכולת ללדת ולהשתקם לאחר הלידות העתידיות. התעמלות לאחר לידה תורמת אף לחזרת היולדת לגזרתה טרום הלידה ולמשקל גוף בריא ותקין. תועלת חשובה לא פחות של פעילות גופנית לאחר לידה הינה היכולת הגופנית של האם לטפל כהלכה בתינוקה הצעיר. השילוב של מחסור בשינה יחד עם הרמה חוזרנית של התינוק (שהולך וגודל), וההנקה התכופה מחייבים את האם לכושר גופני מסוים כדי להצליח במשימות. בהיבט הרגשי, ידועה הפעילות הגופנית בסגולות פיזיולוגיות אשר משפרות ומאזנות את מצב הרוח כמו גם משפרות את החיוניות והאנרגטיות של המתאמנת.

ישנן כיום שיטות רבות של פעילות גופנית אחרי לידה. אחת מהשיטות היעילות והנוחות ביותר הינה שיטת הרטט. בשיטת אימון זו, המתאמנת מבצעת סדרת תרגילים בסיסיים על גבי משטח רוטט. משטח רוטט זה מגרה את שרירי השלד לעבוד בעוצמות גבוהות יותר מהרגיל ובכך יוצר אפקט חיובי של אימון השרירים. מכיוון שהעבודה השרירית באימון הרטט היא אינטנסיבית מהרגיל, נדרשות רק דקות בודדות של אימון (5-15 דקות) על המכשיר כדי ליצור אפקט חיובי. עובדה זו מסייעת ליולדת לחסוך בזמן יקר ולהקדיש אותו לשינה, לטיפול בתינוק וכמובן גם לעצמה. האימון ברטט מוכח כיעיל במיוחד בשיקום שרירי קרקעית האגן החשוב כל כך לאחר הלידה.         

Busi
premenopause
Old
Sport
Weight
דרונט בניית אתרים