חיטוב הגוף עם אימון ברטט
צוק קשר עמודים פנימיים

השאר פרטים כאן ונציגנו יחזרו אליך בהקדם שיחת ייעוץ ללא התחייבות!
*
*
*
אני מעוניין/ת להצטרף לרשימת הדיוור לקבלת מתכונים, טיפים ומידע על מבצעים
checked

מכון וינגייט- פרופסור איסורין - המדען לספורט השגי

הינו מומחה בינלאומי לשיטת הרטט, אימון ברטט. הוא נחשב לאחד המדענים  ... להרחבה
 

בעיות ברכיים

פעמים רבות אנשים הסובלים מבעיות ברכיים, מפחדים לעשות פעילות ספורטיבית, משום שהם חוששים להפעיל לחץ ועומס על הברכיים.
שיטת Vibratech הוכחה כיעילה במיוחד עבורם, שכן מבלי להפעיל לחץ על הברכיים הם יכולים להתאמן ולהשיג תוצאות טובות, ממש כשל פעילות ספורטיבית רגילה.

 

"...המחקרים הרבים שנעשו לא רק מוכיחים זאת,  אלא אף ממליצים על אימון רטט כלל גופי  לשיקום  ולשיפור התנועתיות באזור הברכיים."

במחקר שנערך במחלקה לניתוחי ברכיים בעיר קיזרסלוטרן בגרמניה, הוכח כי אימון רטט כלל גופי (WBV) מזרז את שיקום יכולת השרירים לאחר קרע ברצועה הקדמית של הברך.

מן המחקר עולה כי שילוב של פיזיותרפיה קונבנציונאלית ואימון בשיטת הרטט, מחזק ומעצים את יכולת השריר, מגדיל את טווח התנועה ותורם ליציבות הברך. השילוב הוכח כיעיל לייצוב המפרקים ולמניעת הישנות התופעה.

המסקנה: אימון בשיטת הרטט הכלל גופי (WBV) תורם לשיקום מהיר ומסייע לחזור לפעילות יומיומית כגון: עבודה או, ספורט.

במחקר נוסף שהשווה בין אימון בשיטת הרטט לאימון כוח קונבנציונאלי בקרב אתלטים לאחר שיחזור רצועה צולבת קדמית בברך, נבדקו שני מדדים: פרופריאוספציה (האם קיימת תחושה לגבי מיקום המפרק במרחב) ויציבות באזור הרצועה.

המשתתפים במחקר חולקו באופן אקראי לשתי קבוצות: לקבוצת אימון ברטט וקבוצת אימון קונבנציונאלי.
במחקר נבדקה יכולת המשתתפים להיות מודעים לזווית הכיפוף בברך, ולחזור בעצמם לאותה זווית מבלי להסתכל על הברך.

התוצאה הייתה חד משמעית: השיפור בשליטה ביציבות הברכיים בקרב הקבוצה שהתאמנה בשיטת הרטט היה גדול יותר באופן מובהק מקבוצת האימון הקונבנציונאלי  
ובעקבותיה גם מסקנת המחקר: אימון בשיטת הרטט משפר משמעותית את יכולת התחושה, היציבות ושיווי המשקל בקרב אתלטים בעלי רצועה צולבת קדמית משוחזרת. 

 

השפעת אימון בשיטת הרטט על יציבות הברך

מטרת המחקר הייתה לבחון את השפעת אימון הרטט הכלל גופי WBV על רפלקסי המתיחה המעורבים בשליטת הברך.
במחקר השתתפו 23 אנשים בריאים שחולקו לשתי קבוצות: קבוצת אימון רטט וקבוצת ביקורת. הרעיון הייה לעורר את רפלקסי המתיחה של שרירי הרצועה באמצעות רטט.

האימון ערך כ-60 שניות וחזר על עצמו פעמיים.
תגובות שרירי ההמסטרינג ותזוזה מקסימאלית של הטיביה נמדדו באמצעים מתאימים.

התוצאה: בקרב הקבוצה שהתאמנה בשיטת הרטט נמדדה תגובה גדולה יותר בעצימות פעולת השריר. כמו כן, התזוזה המקסימאלית של עצם הטיביה הופחתה באופן מובהק לאחר אימון רטט (P=0.031).

התוצאות מעידות כי גם לאימון חד פעמי בשיטת הרטט ישנה השפעה חיובית על יציבות מפרק הברך, באמצעות הסתגלות קצרת מועד ברמת העצב-שריר. מייחסים זאת באופן ישיר לעלייה בעוצמת התגובה של שריר ההמסטרינג כתגובה לתנועה הקדמית (אנטריורית) של הטיביה, דבר העשוי לגרום לירידה בתנועה הקדמית של אותה טיביה ובכך לשפר את יציבות הברך.

 

»  בעיות ברכיים - לחץ למחקרים מדעיים 


 

הדפסשלח לחבר
Busi
premenopause
Old
Sport
Weight
דרונט בניית אתרים